Google Shopping

En del webshops bruger endnu ikke Google Shopping, hvilket er en skam, da Google Shopping kan give konverteringsrater, som er større end med traditionel Google Adwords.

Hvis du laver en traditionel søgning efter et produkt på Google, vil du se billeder af produktet typisk i toppen eller til højre for selve søgningen. Det er både muligt at have din traditionelle Google Adwords kampagne kørende, samtidig med du har op til flere produkter i Google Shopping over eller til højre for den traditionelle annonce.


Google Shopping i praksis

Lad os sige, at du skal bruge en løbetrøje. Det skal være den nye lækre fra Nike, derfor søger du efter "Nike løbe t-shirt", og får udover de sædvanlige søgeresultater også forskellige bud på en Nike løbe t-shirt gennem Google Shopping, men det var ikke den helt rigtige løbetrøje. Den skal være blå! Derfor ændrer du søgningen til "Nike løbe t-shirt blå", og får en række blå t-shirts, som du kan vælge.

Skærmbillede 2017-01-16 kl. 10.29.32-2.png

 

Det tekniske - kort fortalt

1. Du uploader løbende en fil - kaldet produktfeed - med information om dine produkter til Google.
2. Google scanner filen for at have de nyeste information om produkterne på din shop.
3. Når kunden søger på et af dine produkter, vil det komme frem i Google Shopping, hvis bud og relevans er høj.
4. Kunden køber forhåbentlig.
5. Du bliver faktureret, som var det en almindelig annonce.

At lave det perfekte konverterende Google Shopping Feed kan være en kompleks opgave. Kontakt Adplus hvis din virksomhed har behov for hjælp med at oprette Shopping feeds.

Hvis du er Dandomain logo kunde kan du læse om vores Dandomain Google Startpakke her, hvor et Google Shopping feed er inkluderet.

Google Shopping grafik

 

 

 

Kontakt os for at høre mere om Google Shopping!

Kontakt Adplus