Nyt website?
2 minutters læsning

Dagens debrief: Inbound Dag 2

af Anne Kristensen on 25. september 2020 10:42:28 CEST

Velkommen til dagens debrief - dag 2 - en opsamling på Adplus' rejse ved årets Inbound 2020 konference. Anden dag gik stærkt, og derfor er vi i skrivende stund igen tilbage på kontoret i Aarhus. Det betyder dog ikke, at du skal snydes for vores debrief fra dag 2. 

Her får du de 3 vigtigste indsiger vi, her hos Adplus x Johnsen teamet har taget med fra dag 2:

 

1. Vi befinder os i en ny form for normal

Som vi også skrev om i dagens debrief - dag 1, er vi midt i en omstilligsperiode. Normalen i 2021 bliver mere som 2020, og vi vil ikke vende tilbage til den normal vi oplevede i 2019. Det vil altså sige at vi befinder os i en ny form for normal, som dog stadig kan nå at ændre sig drastisk, alt efter hvad der sker den næste tid. Hvilket fører os til den næste læring: 

 

2. Komfortabel med det ukomfortable 

Helt generelt er menneskers hjerne indstillet til at store ændringer er dårligt. Nu hvor vi befinder os i omstillingen til en ny normal, er det vigtigt at du bliver mere komfortabel med det ukomfortable, hvis du vil vinde i fremtiden. Det vil altså sige, at du må tage højde for den usikkerhed og uvidenhed, som den nuværende situation præsenterer dig med. Pointen er, at hvis du vil være med i front, bliver du nødt til at satse på den nye normal, og ikke holde fast i gamle vaner, bare fordi de virkede i den gamle normal. 

 

3. Tillid er nøglen for den nye forbruger

Det er selvfølgelig ikke kun virksomheder der er påvirket af den nye normal. Det påvirker i lige så høj grad forbrugerne og deres vaner. Det betyder tillid til produkter og producenter, i stigende grad er en værdi, man skal tage højde for. Et studie fandt at 90% af kunder som oplever, at de bliver nurset af en virksomhed de har tillid til, vil købe mere. Det vil kort og godt sige, at hvis du investerer i dine kunders tillid, vil du kunne opleve en stigning i omsætning over tid. 

 

Læs også gerne mere om, hvordan Adplus laver Inbound marketing for vores kunder

Anne Kristensen

Skrevet af Anne Kristensen