Nyt website?

Hvis du gerne vil findes på Google, har du nok allerede stiftet bekendskab med annoncering og Google Ads. Her er Quality Score en vigtig parameter for at blive vist, og er derfor noget du bør have med i dine overvejelser, når du laver annoncer på Google Ads. 

✓ Hvad er Quality Score? 

Kort fortalt er Quality Score en indikator for den forventede brugeroplevelse annoncen i sidste ende vil give, når den bliver vist til en potentiel kunde. Det bliver bedømt på en scala fra 1 til 10, hvor 1 er den laveste score du kan opnå og 10 er den højste. Quality Score er en samlet vurdering af kvaliteten, relevans og performance af dine annoncer. Fordi Google er gearet mod at give brugeren den bedst mulige oplevelse og resultat når de søger, vil en høj Quality Score betyde at du får nemmere ved at blive vist. Det kan koges ned til:

Bedre Quality Score = Bedre Google Ads = Billigere konverteringer og kliks.

Derfor anbefaler vi også at du løbende holder øje med din Quality Score, og optimerer dine kampagner, så de hele tiden performer bedst muligt og ikke brænder unødigt budget. 

 

Elementer i din Quality Score

Din Quality Score består af 3 primære elementer, som du bør overveje når du opsætter dine kampagner og skriver dine annoncetekster.

  • Den forventede Click-trough rate (CTR)
    Denne siger noget om hvor sandsynligt, det er at en bruger klikker på din annonce, når den vises i Googles søgeresultater eller på Google Shopping, i relation til det brugeren har søgt på. 

  • Annonce relevans 
    Denne siger noget om hvor relevant din annonce er for dine søgeord. Det er med til at afgøre om det giver mening at din annonce bliver vist, når der søges på bestemte søgeord og -termer. 

  • Landing Page kvalitet 
    Denne siger noget om den oplevelse din bruger får når de klikker på annoncen. Der er nemlig vigtigt at indholdet på landingssiden stemmer overens med det du tilbyder i din annonce - og omvendt. 

 

✓ Sådan forbedrer du din Quality Score 

Herunder finder du 3 ting du kan gøre for at forbedre din Quality Score, så du kan få mest muligt ud af dit budget. 

  • Research dine søgeord
    Du kan vinde en del ved jævnligt at lave keyword research. På den måde kan du nemlig udbygge dine kampagner ved at øge relevansen af dine søgeord, dine annoncetekster og landingssider.

  • God struktur i Google Ads
    Den struktur du laver omkring dine søgeord, er også med til at øge din Quality Score. Derfor bør du overveje at underdele dine kampagner i små grupper med tæt relation mellem søgetermerne. På sigt gør det det også nemmere at lave målrettede annoncer og landingssider som konverterer.

  • Lav mere relevante annoncer
    Google Ads som rammer og taler til dit publikums søgninger, er med til at hæve din CTR. En højere CTR er den hurtigste vej til en højere kvalitetsscore og en lavere klikpris på Google.