At lave en artikel om, hvorfor man skal have en vidensbank, burde måske reelt set være placeret i vidensbanken. Det er måske trods alt lidt for meta, men her er Adplus´ grunde til vores seneste tiltag på websitet nemlig vores Vidensbank.
HubSpot har et produkt i deres portefølje af marketingværktøjer, som hedder Service Hub. Service Hub er beregnet til at hjælpe virksomheder med at lave en ekstraordinær kundeoplevelse. Udover interne værktøjer og kundetilfredshedsværktøjer så indeholder Service Hub også en skabelon til en vidensbank eller "Knowledge base". Kært barn, mange navne...
Adplus´ tanke med Vidensbanken er at hjælpe vores kunder med hurtigt at finde svar på de spørgsmål, som de måtte have. Det kan være grundlæggende emner, som hvem Adplus er, hvem er det nu ham Michael som arbejder med PPC er. Når vi nu siger PPC, hvad er det så? Pay Per Click btw. 😘
En vidensbank er kun så god, som det materiale vi hælder i den. Vi har i skrivende stund knap 30 artikler i vores, og i slutningen af september 2020, skulle vi gerne have 30 mere. Fordelen er klar. Du hjælper læseren. Du har mulighed for at linke internt og eksternt, som hjælper din SEO (Vidensbank artikel: Hvad er SEO).
Det giver også den klare fordel, at du får indekseret relevante sider på Google. For nyligt lancerede Instagram en ny feature - Instagram Reels. Den skrev Anne en artikel om - Hvad er Instagram Reels? Den er naturligvis blevet indekseret på Google. Her er side 1 på netop den søgeterm.
Uden at røbe for meget, så kan jeg godt nævne, at den har givet os ganske mange kliks.
Vores vidensbank er ikke afhandlinger. Det er korte artikler til travle folk, som svare på et specifikt spørgsmål. Fokus er at hjælpe, så kan vi altid sælge til dem bagefter. Den afledte effekt er mængden af nye indekserede sider. Det skal man ej heller undervurdere.